25 Nisan 2014 Cuma

 
 
KAHVE DÜNYASINDA MUHTEŞEM BİR GÜN
 
                               
 
 

 

 
 
Arkadaşlar; dün öylesine güzel bir gündü ki. Neden mi? Geçen hafta kızım Başak ile birlikte Şişli Cevahir AVM'ye gittik. Kendimizi en rahat hissettiğimiz mekana yani evimiz gibi rahat hissettiğimiz Kahve Dünyası'na gittik. Bir şeyler içtikten sonra, masada duran broşürler ilgimi çekti. Broşürde gerçek bir çikolata sever, çikolata yapmayıda sever. Broşürde bu yazıyı okurken aynı zamanda da mekanda bulunan TV'lerden çikolata atölyesi ile ilgili bilgiler veriyordu. Bir hoca olarak tahmin edersiniz, gözlerim yuvalarından fırladı, hemen yetkili birisiyle görüşerek atölye hakkında bilgi aldım. Hafta sonu olduğu için ulaşamadım.(Ne kadar inatçıyım değil mi?) Hafta başı ilk iş olarak görüştüm ve kendime Perşembe günü için rezervasyon yaptırdım. Perşembeyi iple çekerek 3 vesaitte Forum İstanbul'a ulaştım. Kahve Dünyasını buldum, Enis Bakçılar usta ve MSA'dan Fatma Akçay gözetiminde inanmayacaksınız ama sadece 2 kişiydik. Ustalar ile birlikte 4 kişiydik. Harika bir zaman geçirdik. Defalarca da dile getirdim. Arkadaşlar, çikolata hammaddesi itibariyle maliyetli bir olay. Ben kendi kursumda çikolatalı tarifler yaptığım zaman, çok detaylı düşünerek çikolatayı kullanıyorum. Ama burada çikolata derya denizdi adeta. Rüya gibiydi arkadaşlar, herkese tavsiye ediyorum. Yapılanların hepsini size veriyorlar. Önlük ve kepte KDV'si. Güleryüz ve yardımları da cabası. Şiddetli tavsiye ediyorum, gidin pişman olmazsınız. Bu güzel gün için emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum:)))))
 
            
 
Ağaçtan toplanan Kakaonun içinden çıkan tanelerinin içini elimizde kırdığımız zaman resimde de görüldüğü gibi çıkan parçacıkların toz haline getirilerek işlenip çikolataya dönüşme serüveni.......
 
  
TRÜF ÇİKOLATA
 
 


 
MALZEMELER:

150 gr. toz şeker
500gr çiğ krema
30 gr tereyağı
250 gr sütlü çikolata
1200 gr bitter çikolata

 

          

 
HAZIRLANIŞI :
Toz şeker ve krema 60 dereceye kadar kaynatılır. Ocaktan aldıktan sonra içine tereyağı ilave edilir,yağ eriyene kadar karıştırılır.29 dereceye sütlü ve bitter çikolata eklenir. Tel çırpıcı ile  devamlı  yavaş  yavaş karıştırılarak  malzeme birbirine iyice yedirilir. Tepsiye yağlı kâğıt serilir, ve tepsiye dökülür. Spatula ile çikolata karışımı tepsiye yayılır.( eşit  kalınlıkta  yayınki  yuvarladığınızda  zorluk çekilmesin) +8 C buzdolabında 5 saat bekletilir. Buzdolabından alınan çikolata harcı karelere kesilir ki rahat yuvarlansın.(elinize eldiven giydikten sonra )kesilen kareleri toplar halinde yuvarlayın. Hindistancevizi, dövülmüş ceviz içini,iç fındık,yeşil toz fıstık,kokao,kahve hepsini ayrı ayrı düz tabaklara dökün ve yaptığınız topları istediğiniz malzemeye bulayın.

Hiç yorum yok: