7 Şubat 2014 Cuma

İTALYAN PİLİÇ
 


Arkadaşlar, bu tarif geçen sene Mahmut Şevket Paşa'daki kursiyer öğrencilerimden Gülümser'e aitti. Gülümser son derece güler yüzlü, çok çalışkan, devamlı bir şeyler öğrenme arzusunda olan bir arkadaştı. Özellikle küçük kızı Naz sık sık sınıfımıza gelir ve sınıfı şenlendirirdi. Büyük kızı Gamze'de yemek yapmaya olan tutkusundan dolayı sınıfa gelir ve derslere katılırdı. Son derece yemek yapmaya yatkın ve becerikli bir kızımızdır.  Katkılarından dolayı Gülümser'e teşekkürler ve sevgili eşine de, bize gerçek kiviyi getirdiği için kendisine tekrar teşekkür ediyorum.(Yalova kivisi.):)))))) Arkadaşlar bu tarifte ben bazı değişiklikler yaptım. Tavuk eti genelde lezzetli değildir, ben marine ederek yaptım, tarifi aşağıda bulabilirsiniz:)))))))


TAVUK TERBİYESİ İÇİN:

14 Adet dövülmüş tavuk göğsü
  2 Adet bütün yumurta
1 tatlı kaşığı köri
½ tatlı kaşığı sarımsak tozu
Tuz
Taze çekilmiş karabiber
½ tatlı kaşığı kekik
½ kg süt
3 yemek kaşığı un (marine edilen tavuklar süzdürülüp una bulanacak)
14 dilim kaşer peynir
Kızartmak için sıvı yağ

ÜST MALZEMESİ İÇİN:

2 kg domates (soy, çekirdeğini çıkart, ufak doğra)
10 Adet çarliston biber (ince doğra)
1 baş sarımsak
1 Adet al biber (ince doğra)
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
HAZIRLANIŞI
 
MARİNE: Tavuğa lezzet kazandırılmak için yapılan işlem.
Tavuk etlerini yıkayıp, süzelim. Derin bir kabın içine yumurta, süt, köri, sarımsak tozu,tuz,karabiber,kekik,2 yemek kaşığı sıvıyağı koyup tel çırpıcı ile iyice çırpalım. Tadını kontrol edip eklemek istediğimiz baharat varsa ekleyelim. Buzdolabında en az 1 saat bekleyelim. Ben 1 gece bekletiyorum ki iyice baharatları içine çeksin. Sonra süzgece alalım süzülsün. Una bulayalım. Yağı kızdırıp kızartalım.
Biberlerin çekirdeklerini çıkarıp ince doğrayalım. Sarımsakları da ufak dograyıp ekleyelim. Domateslerin kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkaralım. Sıvı yagı ısıtalım,önce biberleri ve sarımsağı soteleyelim, sonra domatesleri ekleyip pişirmeye devam edelim. Tuzunu karabiberini ekleyelim(kontrollü kullan tavuğu da kullandık)
Terbiyelediğimiz tavuğu tepsiye yada borcama çıkaralım. Hazırladığımız sosu üzerine paylaştıralım .180 c ısıtılmış fırında 10 dk.  pişirelim, tepsiyi dışarıya alıp dilim kaşarları üzerine serelim. 5 dk. fırına verip sıcak servis yapalım.

Hiç yorum yok: