21 Mart 2014 Cuma

KANDİL SİMİDİ
 


Arkadaşlar; bu tarifi ben bir kaç tane yaptım. Kursiyer arkadaşlar ilk eteapta bağlama kısmında zorlandılar ama sonlara doğru mükemmel simitler yapıldı. Çok samimi söylüyorum, dışarda satılanlardan kat kat güzel oldu.  Arkadaşlar, ben İstiklal Cad. Konak (eski adı Mek-Med) Ünal Usta, Zeki Usta, Hüseyin Usta pastane mutfağı ekibi ile ve Point Otel Gayrettepe Serkan Şef, Erol Usta , Zeki Usta ve ekibiyle kısa süre ile de olsa staj yaptım ve gerçekten bana çok faydası oldu. Hepsine çok teşekkür ediyorum. Ve sizlerle de paylaşmaya çalışıyorum Afiyet olsun:)))......


MALZEMELER: 
600 gr margarin 
1kg+110 gr un
25 gr maya (yaş )
20 gr tuz
4 Adet yumurta
70 gr. şeker
1 kahve fincanı ılık su
60 gr mahlep
 ½ çay kaşığı toz tarçın
1 kg  kandil simidi için susam (aldığınız yere mutlaka bunu söyleyin, kurabiyeler kullanılan farklı susam var. Piştiği halde beyaz kalıyor.)
 
PEKMEZLİ SU:
 4-5 su bardağı su
2-3 su bardağı pekmez (üzüm, dut fark etmez)
1 Adet bütün yumurta
1 avuç un
Pekmezli  suyu  iyice  karıştıralım .Bir  kapta  bekletelim.
 
HAZIRLANIŞI:
Unun  ortasını  açalım. Mayayı, suyu ,şekeri ,yumurtaları  margarini, ortaya. Mahlebi, tuzu, tarçını  unun  üzerine  dökerek iyice yoğuralım. Hamurun  yumuşaklığı ; kulak  memesi  yumuşaklığında  olacak. Hamuru düzgün rulo yap. Hamur kesicisiyle kes. İnce uzun kes. Mermerde  rulo  şeklinde  yuvarla ,iki ucunu üst üste getir ,ileri geri  yaparak  sağlamlaştır ki  açılmasın. 
Eğer  pekmezli  suya bulamayacaksak  yumurta  sarısının içine 2 yemek kaşığı  sıvıyağ  koyup çırpalım. Kandil  simidinin  üzerine sürüp , çatal  çekelim. Susam atarak mayalandıralım. Ve  180 C ısıtılmış  fırında  üzeri  kızarana  kadar  pişirelim. Pekmezli suya bulanmadığı taktirde piştikten sonra daha beyaz kalıyor. (Pekmezli su daha iyi kızarmasını ve susamların tutmasını sağlıyor.)
 
Eğer her tarafını pekmezli suya bulayacaksak; simit haline getirdiğimiz  halkaları pekmezli suya daldırıp her tarafının ıslanmasını sağlayalım Halkaları süzgece çıkaralım ve fazla suyunu süzdürelim. Bir tepsiye susamı dökelim, her tarafını susama bulayalım. Fazlalığını hafif silkeleyip, koparmadan tepsiye dizelim. 180 C ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirelim. 
 
 

Hiç yorum yok: